2 Kasım 2012 Cuma

YEDİ ÖLÜMCÜL GÜNAH


Saligia. İşbu kıssasıdır ilençli bir keşişin. Ve dahi der ki: Yaşamak isteyen, karşılığında en az bir kez ölmelidir. Çünkü ölüm, yaşamla senin arandaki çizgidir. "Öte"ye geç, bu "öte"lere bir çağrıdır. Ey yaşamın ebedi sürgünü, ezeli Yahudi! Göze alabildiğinin dışında, sana vaadedilmiş zerre toprağı yok yaşamın. Bunu dişlerin döküldüğünde, karların içinde bir kupa kızı bulduğun gün anlarsın. Sarsılmış ve bitkin. Filhakika vardır Mecnun ve onun ahı buzları eritir.

Superbia / Kibir

Ben içre ben içre ben. Benlerden birinin diğerlerine galebe çaldığı çok eskiden yazılmıştır. Gayri esamisi okunmayan bir parşömen. Sen sende sana galebe çalanı bil.

Avaritia / Açgözlülük

Teşhiri temaşaya çıkmış, derler, göz. Eli olsa aralar perdeleri. Usa öyle itaatsiz, öyle mütecaviz. Gözden başlamayan günah yok gibidir. Fırıl fırıl bir girdap. Günahın gündoğumu, yeğin ve ak göz.

Luxuria / Şehvet düşkünlüğü

Ben gerçekten sevişebilen insanları severim. Soyunduğunda örtüsü kalmayan ve güldüğünde ruhuna kadar çıplak olanları. Yalnızca öğretilmemiş sevişmeler güzeldir. Elleri ruhlarına küçük gelenler; onlar senin alacakaranlıktaki ölüm rehberin.

Invidia / Kıskançlık

Kabil olduğu da vaki Habil'in. Doğuşu batışından beter günlerde. Bir kuzgun ayartır insanı günaha. Pıhtıdan gelen, her sese kulak kesilmemelidir. Ben içre ben içre ben. Bilhassa göllerden, ormanlardan ve karınca yuvalarından yükselen fısıltılara.

Gula / Oburluk

Kelleyi sıyırırım dişlerimle, kemiğin iliğini emer, kıkırdağını tükürürüm. Tüylü veyahut tüysüz, yerim doğrusu kızarmış bir deriyi. Ellerimin yağlanması hoşuma gider ve bifteğim kanlı olmalıdır. Balığın yanağını çıkarırım serçe parmağımın tırnağıyla. Dünya nimetlerinin efendisi olan ben. Evet, bu hayvanı ben öldürdüm; lakin obur öbürüdür, ben değilim.

Ira / Öfke

Tuhaf ki bir hazzı var gazabı tahayyülün. Arzu, derler, azabını gazaba çevirecek simyanın peşindedir. İşte kuytusunda çöreklenmiş, ezber bozacağı anı bekliyor bir kifayetsiz muhteris. Tıslayacaktır. Lakin yılanla dans etmek uzun talim ister, soba başında tünenecek uzun bir kış.

Acedia / Tembellik

Amelsizlik evladır kötü amelden. Evrensel yasadır hem : Atalet. Dolce far niente. Böyle işitmiştim bir Don Juan'dan evleri beyaz badanalı bir Mare Nostrum kentinde. O dulce siesta! Ama güneşin ateşin kollarındaki devayı bilmeyen bunu ne bilsin? Acırım Şemssizliğe, acıdığım gibi beyhude bir ömre.

Karmin

                                                                     Gilbert Garcin