16 Eylül 2013 Pazartesi

HİKAYECİ

                                             

Yaprakların hışırtısıyla irkildi...


Hızlı adımlarla yürüyordu. Burnunun üzerine düşen gözlüğünü kaldırdı. Yüzüne büyük gelen siyah çerçeveleri, kendisini olduğundan yaşlı gösteriyordu. Dudakları kımıldıyor, anlaşılmayan bir şeyler mırıldanıyordu. Elleri tedirginliğini ele veriyordu. İşaret parmağı ile baş parmağının köşesini didikliyordu ara ara. Bu sonbahar akşamında gezintiye çıkmış bir hali yoktu. Bir an yavaşladı, çıkmaz sokağa gelmişti. İrkildi, korkmuş olmalıydı.

Yola çıkmak sürprizlerle doludur...

Bugüne kadar yazmak için hiç yola çıktığımı hatırlamıyorum. Onun için hazırlandığım, kahramanlarımı aradığım, elimde dokümanlar boğulduğum hiç olmadı. Ben yazıya gitmedim o beni ara ara ziyaret etti. Yazar iddiam hiç olmadı, yazma iddiam .. Benim değil ama kalemimin inatçı olduğu anlar oldu. Bu kez farklıydı. Bu Sonbahar akşamında - evet evet tahmin ettiğiniz gibi Eylül ayı biz romantiklerin vazgeçilmezi-  yürüyüşe çıktım. Hızlı adımlarla yürümek, düşüncelerimi düzene koymamda hep yardımcı oldu. Düşüncelerim akarken, adımlarım sözcüklerimi takip etti. Kendi kendime mırıldanıyor bir yandan da etrafıma bakıyordum, deli diyecekler diye. Ha desinler...diye düşünemedim, başkalarının ne dediğini hep önemsedim. Yazmak için mi yola çıkmıştım, her zaman olduğu gibi düşüncelerim dağıldı. Bir yandan baş parmağımda çıkan şeytan tırnağını oynuyor, bir yandan geçici olarak taktığım yüzümden düşen gözlüğümü düzeltiyordum. Sonbahar yapraklarının hışırtısı sessizliği bozduğunda, çıkmaz bir sokağa geldiğimi farkettim. Gülümseyerek arkamı döndüğümde; sıska, ufacık suratında kocaman gözleriyle bir kadın arkamdan bakıyordu.  Gözleri , bakışları insanı mıh gibi sokağın ortasında kalmasına neden olacak cinstendi. Hey, diye seslendim ardından. Eve dönüş yolunda neşeyle gülümsedim ve daha da hızlı yola koyuldum. Kalemim beni ziyarete gelmiş olmalıydı.

Kimi zaman kurgu sizi takip eder...


Hey, diye seslendiğini duyduğumda telaşlandım. Sesi umduğumdan kalın çıkmıştı. Hızla görüş alanından çıktım. Uzun süredir takip ettiğim hikayemin kahramanı beni farketmişti.  Bu, siyah çerçeveli adamı son görüşüm oldu. 

ÜçRenk Mavi