30 Mart 2013 Cumartesi

KIRMIZI DÜŞKÜNLÜĞÜ


Bu kaçıncı çıkışım kabuğumdan, utangaç gözlerimi atak bir maskenin ardına saklayıp sokaklara dolmam, ürkek ayaklarıma kaçıncı kararlı postallar giydirmem, bu adımladığım kaçıncı sokak, kaçıncı kayboluşum, kaçıncı ölüşüm, bu kaçıncı gidip de dönmeyişim…

Dikkat ettiniz mi, gökyüzü bana benziyor.
Fark ettiniz mi?

Gözlerimle, önce beni sonra da sizi kandırdık. İçindeki parlaklık gözlerinizi aldı, gerçeği göremediniz. Dilim doğruyu söyledi; hiç durmadan, bıkmadan, usanmadan koca koca doğrular söyledim. Seviyorum, dedim. Seni seviyorum. “ sen” ve “ seviyorum” sözcükleri ayrı ayrı mutlu etti sizi. En çok hangisine sevindiğinizi çözemedim. Size duyduğumu düşündüğünüz “ sevgi” yi sevip, istediniz; benim bir önemim yoktu. İşte bunu anladığım zaman kaçtım gözlerinizden, sözcüklerinizden ve evlerinizden. Gözlerinizi görmezden geldim, sözcüklerinizi anlamak istemedim, evinizin yolunu belleğimden sildim. Beni yeniden öldürdünüz.


Dikkat ettiniz mi, gökyüzü bana benziyor.
Fark ettiniz mi?


Gereksiz acılar yaşadın küçüğüm, diyerek saçımı okşadığınızda gülümsedim, “ gereksiz acı” ne demek bilmiyordum, öğrenmeye de zamanım kalmamıştı. Üstelik bu bir yalan da olabilirdi, benim doğrularımdan daha büyük, bir dudağı yerde bir dudağı gökte koca bir yalan. Yalanları hiç sevmem, doğruları da, dönüşü olmayan yolları da…


Dikkat ettiniz mi, gökyüzü bana benziyor.
Fark ettiniz mi?

Bu kaçıncı getirip bırakışınız kırmızı tutkunluğunu yüreğime, kaçıncı koşturuşunuz kırmızı kağıt ve kalemlerin peşinde, kırmızı hırkanızı kaçıncı gönderişiniz düşlerime ve kaçıncı boyayışınız dudaklarımı kıpkırmızı bir rujla, üstelik hiç fark etmemişken gökyüzü ile aramdaki benzerliği, biliyor musunuz kaçıncı…

Dikkat etmeliydiniz, gökyüzü bana benziyor.
Fark etmeliydiniz.

ÜçRenk Kırmızı

                                                         Randa Haddadin Jordan